jeg blei truet av en ape

dette er noe som jeg for lenge side  hadde tenkt å fortelle dere men som også har komt litt  bort, siden vi har gjort så uendelig mye annet etter vi kom hjem.

vi var på toppen av fjellet hvor det både krydde av turister og ikke minst aper. jeg har så absolutt sett en ape i mitt liv før, det er ikke det. men det å få virkelig være så nærme uten at de sitter i bur eller er lukket i dyreparken er noe helt annet i tillegg veldig spesielt.  jeg husker jeg var redd etter alle “skrekk” historiene å syns faktisk det var ganske skummelt å gå for nærme, likevel var jeg på jakt etter det “perfekte” instagram bildet.

den første hendelsen var da jeg gikk i trappen for å ta bilder med noen aper som “sløvet” i skyggen. det var vel omtrent 3 voksne og en litt mindre ape som sikkert var i tenårene eller noe. jeg stilte meg på “huk” mellom hele flokken, i håp om å få et kult bilde jeg kunne bruke (bildet kan du se her). jeg brukte veldig lang tid i mellom flokken å nervene var på topp! jeg var svimmel og nervøs, det var faktisk helt forferdelig, jeg var så redd! i tillegg føltes det ut som jeg  poserte i en evighet med lyden fra kameraet som sa “klikk, klikk, kliiiikkkk”.

plutselig såg den ene apen på meg med verdens styggeste blikk. han krommet munnen sånn de gjør før de skal si “oh-oh”, bare at det ikke kom en eneste lyd. jeg syns det var veldig ekkelt fordi han såg så ekstremt sinna ut men jeg valgte å fortsette. jeg tok dette som en “advarsel” men var ikke helt sikker siden jeg overhode ikke er ekspert på aper. det var helt til han gjorde det igjen! da var det ingen tvil om at den ville jeg skulle gå,  ikke turte jeg å være der lengre heller! jeg var så sinnsykt redd med hjerte i halsen! jeg ville ikke gå forbi eller gjør noen bråe bevegelser, men hvordan ellers skulle jeg da komme meg der ifra? skulle jeg bli hent med helikopter???! iiiik!! turte ikke se på apekatten engang, så redd var jeg! bare å se på bildet av den apen den dag i dag gir meg meg gåsehud at jeg opp til flere ganger har vurdert å slette bildet fra kamerarullen, lol. snakk om pingle.

🙈

           

0 kommentarer

Siste innlegg