Vi Nordmenn er de aller dummeste!

Tenk at vi i dag har feiret 1 år med korona… Hvor sinnsykt er ikke det? Og bedre vil det nok bli, men ikke akkurat med det første viss vi skal se realistisk på ting. Regjeringen skrur av og på knappen for nedstengning som om det skulle vert basketballkamp.

Og jeg tror legit vi i Norge er de ENESTE som leker korona med full lock down kun i to dager før vi åpner opp igjen. Og nå to uker igjen så vi kan skyte oss selv i leggen frem til påske, når de tenker å åpne opp igjen. Slik at vi utålmodige nordmenn kan leke dumme flindkaller på norgesferie nok en gang!! si meg…  

 

Lærte vi ingentingr i fra fjoråret?

 

Nordmenn drar fortsatt på shopping og skal på død og liv på leke land og aktivitetsparker med barn og familie . Vi gir rett og slett katten i om smittespredningen er på sitt aller verste!

Hallo.. Barn trenger ikke så mye for å ha det bra og være fornøyd. Og i mange tilfeller kan man spørre seg selv om man drar på familie parker for sin egen del eller barna? Det skal ikke mye til for å aktivisere hverandre og være sosiale i egen husstand liksom…

Hvorfor utsette seg selv og de man er glad i når det sier seg selv hvor hjernedødt dette er??! Er det rart at menneskeheten mister motivasjon til felles dugnad og alt som er når det kommer til korona?? Viss regjeringen ikke tar et skikkelig balletak med FULLSTENDIG lock down sånn som alle andre land i hele verden så kommer vi til å måtte leve med korona RESTEN AV LIVET!!!!! 😭😭😭😭

Jeg tørr ikke engang tenke på hvilke regler og smitte økning som kommer i det vi er ferdig med å feire påsken på hytta, after ski og i skibakken! Her raser nordmenn i tottene på hverandre av mennesker som drar til mexico på tv innspilling hvor de er max 12 deltakere på ett og samme hotell konstant. Til en hver tid med null kontakt med omverdenen. Der har de ikke tilgang til så mye som mobiltelefonen så de ikke får vite hva som skjer ute i verden. 

Men hyttekos… Det skal vi ikke bare ha for det MÅ vi ha!!! OMG!!!!!!🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Her skal ungdomen krenkes og sjikaneres opp og ned i mente. I mens på Gardermoen står milevis med kø av godt voksne reiselystne nordmenn. Som er mer enn klar for å sprade rundt i speedo på Granca med en cocktail i handa ???

Og på nyhetene hører vi konstant om rekord booket norgesferie i kommende sommer… Trenger jeg egentlig å si noe mer?? Jeg tenker likt som mange andre at de som lever i andre land med sol og varme har det så sinnsykt mye bedre enn oss, selv om de har mye strengere regler.

De kan i det minste sitte ute i hagen sin, grille, tane, kose seg i sola og være ute hele tiden. Mens vi nordmenn?

Her er det faen meg 9 mmd med stygt vær, mørk tid og dårlig temp. Også har vi ussel 3 mnd som liksom kaller seg selv for sommer.. I fjor hadde vi jo ikke det engang, for da regner det jo faen meg i HELE JuLI!!!!!

Jeg har så utrolig mye på hjertet når det kommer til denne situasjonen at jeg kunne rantet i over en time .🤦🏼‍♀️

 

Nå er jeg faktisk utålmodig, lei, irritert og sur!!!!

1 kommentar
    1. Som en utlending ser jeg at vi har mye bedre i Norge. Vi kan dra turer i marka og fjell fortsatt. Vi har mat på bordet og tak over hodet. Det finnes masse aktiviteter å finne på Pinterest eller media. Tusen ting å se på tv, Netflix, YouTube osv.
      Synd at mange nordmann ikke følger reglene. Vi skulle bry oss om hverandre og det betyr avstand for tiden.
      Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg