Ugler i mosen- Jeg kjenne blodet koke!

Det er ikke å stikke under en stol ang at grise industrien og andre dyre industrier her i Norge er minst like rævva som andre steder i verden. Nå har det jo på nytt kommet ut videoer som viser den rævva tilstanden til dyra på landets bondegårder.

At vi trodde noe annet vil jeg si er veldig naivt. At vi trodde de hadde det bra og at ting var forandret siden sist mener jeg…. 

Hvorfor skal vi i Norge liksom være noe bedre enn alle andre?  Det sier jo seg selv at det er ugler i mosen når vi ikke får komme inn på gårder å filme, men liksom må gå under cover med skjult kamera og late som at vi er noen andre enn den vi er osv.

At vi trodde dette kom til å bli bedre etter den første filmen i 2019 er jo til å bli oppgitt over. Er vi virkelig så lettlurte? Og allerede i den første dokumentaren innrømmet jo bla de som står for dyrets rett at de IKKE er flinke nok til å følge opp bondegårder. Og at de ikke har besøkt alle bondegården engang.

Det vil si at bondegården i Norge finnes. Hvor de som er med på å godkjenne systemet ikke engang har satt sin fot  inner for gårdens 4 vegger. Dette for meg er helt uforståelig. Hvor forskrudd er ikke det liksom??!

Kjenner jeg blir kvalm langt inn i meg bare tanken på hvor mange dyr generelt som lider.

 

Nr 1: Fordi mennesker generelt er noen selvopptatte jævler som mener andre liv uten en stemme er mye mindre verdt. 

Nr 2 : Fordi systemet som skal drive dette landet gir en blanke FAEN i å gjøre jobben sin ordentlig! En ting er å prate men noe annet er å faktisk følge opp!! 

Mange bonder driter så jævlig  i dyra sine, det er faen meg en skam! Jeg kan kjenne blodet kok bare tanken!

Nå har ikke jeg satt meg godt nok inn i den siste dokumentaren men jeg har sett trailer og bare den syns jeg var jævlig i seg selv- selv om mye av det som blei vist også har blitt vist før.  

Jeg vil si at den første dokumentaren var mer enn nok for min del til å ha medlidenhet for dyra. Det er virkelig rart at de som holder på med dette kan legge seg med god samvittighet om kvelden!

Nå husker jeg ikke helt konkret hvor mange gårder vi fikk besøke i forrige dokumentar,  men det var helt latterlig flaut når vi tenker på hvor mange gårder som drives i Norge generelt. Nei fy faen…! 🤮 

 

Jeg kan seriøst ikke noe annet enn å sende deg videre til denne LINKEN for at du skal skjønner hvor jævla ille det faktisk er! 🥺💔Skriv under på kampanjen HER!

0 kommentarer

Siste innlegg