Slik var det å ta korona testen del 1

Jeg vil minne om at dette er MIN opplevelse med å ta korona testen. Og ikke ment som kritikk mot noen! ( Akkurat det burde vert unødvendig å si. But i did just to be sure!) 🤦🏼‍♀️ 

 

Jeg tenkte bare å fortelle litt til dere som ikke har eller trenger å dra på korona sjekk. Det virker som at mange er veldig nyskjerrig på dette. Og jeg kan med handen på hjerte si at hele opplevelsen og opplegget i seg selv var ganske spesielt! 🤯

 

Men bare korona testen er faktisk noe av det mest forferdelige jeg- frivillig har gjort i hele mitt liv! Hadde jo ikke lyst men måtte jo det mtp hvor jeg hadde vert i helgen.

Men hvem har vel lyst til å ta korona test i utgangspunktet?  Vi alle har jo sett på tv eller andre steder hvordan “brutalt” selve sjekken virker, med de lange pinnene langt opp i nesen osv.  Ser jo ikke så veldig behagelig ut.

Men er det noe jeg virkelig har lært så er det at man alltid skal ta ansvar for handlingene sine.  Vi har kun oss selv å takke, det er ingen som tvinges ut dørstokken liksom. 💁🏼‍♀️

Selv sto jeg opp tidlig torsdag morgen for å ringe korona telefonen siden jeg ikke hadde blitt oppringt av noen kvelden før. Kl 12:30 fikk jeg time og dro ned på legekontoret for å bli testet.  

Ikke bare var det rart å se bilene, teltet og helsepersonellet fullt påkledd fra topp til tå. Jeg husket jeg tenkte ” wow, dette er jo akkurat som på film. Tenk at dette faktisk er realiteten”. 

Hva kan man si? Det blir og er på mange måte veldig uvirkelig! Når du står selv å ser hvor mange ansatte som har blitt lært opp til dette. Hvor mange som virkelig står på og jobber time etter time, opp i nesen å henter snørr til vilt fremmede folk. Ja da kan man få litt lyst til og blunke et par ganger ekstra å klype seg selv i armen.

På legekontoret må man runde hjørnet og på baksiden for å komme til køen. Da jeg gjorde min ankomst var køen overraskende stor. Og jeg var egentlig bare glad for å se at så mange hadde dratt for å teste seg.  Hadde egentlig ikke forventet det siden så mange (generelt) virker som de ikke tar korona på alvor.

I køen var jeg den eneste som sto ute og de andre satt i bilene sine. Akkurat det var jo litt ekkelt siden jeg følte meg veldig beglodd når de andre kunne sitte litt mer “skjult” bak halv sotede vindu.

Før jeg blei testa sto jeg sikkert 15-20 min i kø. Været var ikke så ille for uten om at det var veldig kaldt. Da det var min tur kom en ansatt å henta meg fra bakerst til fremst når de forrerste bilene hadde kjørt videre.

De viste meg veien til en stol og satt den på ytterst kant i teltet, hvor alle bilene kjører igjennom. Nesten sånn som “drive through ” på MC’donalds. Følte meg nesten som take way.. Haha NEIDA!! 

 

0 kommentarer

Siste innlegg