Så utrolig barnslig og teit

I dagens samfunn er telefonen og nettbrett noe av det vi bruker aller mest i løpet av en hverdag. Og data/ tv spill  er en stor del av hverdagen til mange som også nå har blitt mye verre mtp epedimien. Før i tiden var det kun voksne mennesker som hadde tilgang til sånne duppedingser og før måtte barn alltid spørre om lov for å få bruke det.

Nå til dags er det helt vanlig at en 8 åring eier sin egen iphone, men nesten enda mer vanlig er det  er det at førskolebarn (altså 5-6 åring) har sin egen telefon klokke på handen.

For min del syns jeg de telefon klokkene er helt suverent og her i hus har vi snart hatt den i 2 år. Veit det er mange som syns det at en 5 åring skal ha “telefon” er ganske drøyt. Men selv veit jeg at det er en veldig fon trygghet og ikke bare for meg men også for barnet selv!

Jeg har alltid likt å spille tv spill og man kan også si at jeg er ganske så nerd der jeg sitter, time etter time og kan runde et spill bare etter 1-2 uker. Men nå i dag har jeg vert helt ekstrem når det kommer til det nye spillet jeg lastet ned på telefonen for bare noen timer siden.

Det verste er jo at dette spillet er ganske teit og barnslig? Haha.. Men jeg liker faktisk sånne spill veldig godt, fordi det er mye som skjer hele tiden. Man må passe på 100 forskjellige ting hele tiden som hvor gjestene  skal sitte sånn regelmessig mtp farge.

Hvem som skal ha hva av bestillingene. Hvem som er først i køen, omplassering av kunder i køen mtp hvor mange en gruppe er og hvilke type bord. Er det et gruppebordet de trenger, tomanns bord eller bare enkelt bord? Man må samle inn pengene, fylle på drikke og dessert, passe på tyver, pusse opp fasaden og byen. Oppgradere utstyr, mat, drikke og mye mye mer! For ikke å snakke om tempoet som bare blir verre og verre.

Jeg som egentlig er en veldig stresse person burde jo hate spill som dette. Men jeg elsker det! Der gjør meg ironisk nok ganske avslappet og man får brukt hjernen i ett kjør, pluss at man trener opp hukommelsen til man blir gammel… hahaha. Ikke verst bare det si?

Her er en liten trailer til de som måtte ønske det. Og JA spillet er mye mer spennende en denne lille snurten

0 kommentarer

Siste innlegg