På Korona fest

Jeg har prøvd å forklare situasjonen på best mulig måte med t-skje! Håper ingen misforstår eller at ting er for diffust! 

 

Ja altså. Jeg kan også si at jeg IKKE var ene og alene om dette, for vi var sikkert rundt en 30 stykker som var ute på samme utestedet her i skinke-bygda. Hvor smitten visst nok hadde kom.

Mange har rast over smitte nyhetene generelt. Men det å få korona kan også skje den aller beste ( som  jeg har på-pekt  mange ganger allerede⚠️). Nå som vanlig influensa er ute å går kan det være vanskelig å skille i mellom.

Selv har jeg ingen i min vennekrets som har påvist korona (til nå). Men man skal aldri si aldri, plutselig kan man få det. 

Mange tenker sikkert at en ting er å dra utenfor husets fire vegger når man har tatt corvid-test og fått påvist at den er posetiv. Eller at man har mistanke om situasjonen, evnt venter på svar men velger å gå ut likevel. Dette kan skje faktisk og jeg har flere ganger blitt sjokkert over mennesker som handler på denne måten. 

Men det å sosialisere seg viss man ikke skulle kjenne eller merker symptomene er vel i seg selv ikke mye å bli sur av, eller? For bare med vanlige influensa orker man ikke så veldig mye annet enn å hole senga heller. Det gjør i alle fall ikke jeg! 

I gossip-bygder sprer alle rykter seg som ill i tørt gress på lik linje som på andre småsteder. Forskjellen i 2020 er at det meste går via nymotens “jungeltelegraf”,  som igjennom felles snap og andre sosiale medier.

 Selv har jeg fått mange spørsmål om hva jeg egentlig syns om situasjonen og selv har jeg min egen mening om saken, slik som jeg har på veldig mye annet også. Ikke kan jeg si jeg er sinna på mennesker generelt som dessverre blir smittet og rammet av korona. For alle kan også ha hver sin bakgrunnshistorie for smitten.

Men de mest stilte spørsmålene man hører i daglig dialog med andre når det er snakk om smitte i større sammenkomster er spørsmål som dette 👇🏾.

 

Visste de at de var syke på forhånd?

Hadde de noen symptomer ? 

Var de allerede smittet fra før? 

Hadde de allerede tatt korona test men venta på svar?

 

Eller følte de seg like frisk som meg og deg? 

 

I alle tilfellet blir det jo mye spekulasjoner  når det kommer til brudd på karantene regler. Beklageligvis er ikke rykter eller tusen forskjellige historier til å unngå. Uavhengig om de skulle være sanne eller usanne. Det får være opp til hver enkelt å dømme. 

Grunnen til desse spørsmålene er så vanlige er jo fordi man leser og hører om mennesker som bevisst bryter korona reglene. Dette er jo sånt som blir vist i nyhetene. Men det vil jo ikke si at ALLE gjør det samme, tvert i mot. Heller de ytterst få tenker jeg. 🙏🏾

 

 

Mange vil nok sikkert ikke bare beklageligvis klandre mennesker (generelt) som har blitt smittet. Men det er heller ingen hemmelighet at ungdommen eller sosiale mennesker i sammenkomst, har vert mye i søkelyset når det kommer til beskyldninger ang den enorme smittet.

Husker dere hvor vildt det var i påsken eller? Når folk dreiv å skiftet adresse bare for de på død og liv skulle på hytta? 😂 OMG, det var galskap og det tror jeg kanskje de fleste nå har  glemt?

Men det  det er  akkurat dette jeg mener når jeg sier vi ikke ka n legge skylden på enkelt personer. Bare hytte eksempelet viser jo at ALLE kan bære smitte av korona, ikke bare “enkelt type” mennesker. Mennesker er gale i alle slags “kategorier”, ikke bare i en!

Vi mennesker er skapt til å finne noen vi kan holde til “ansvar” for når dårlige ting skjer i livet. Jeg ser den og det er også helt OK! IDC.  Ikke helt min greie.. 

Her i bygda, nabobygdene og kommunen generelt har vi vert veldig heldig å nesten holdt oss et helt år fri for korona.  Mange land og byer har allerede gått igjennom fullstendig lock down opp til flere ganger, helt siden tidlig mars i år.  

Og som jeg tidligere har skrevet har vi ( jeg cringer litt av å kalle meg selv dette ). Altså “bygdefolket” vert heldig å kunne levd ganske normalt frem til i går kveld.

Selv er jeg bare sykt glad for at jeg ikke “halte” ut kvelden med nash den dagen men bare deo rett hjem. Jeg har også tenkt mye på de med en “normal” arbeidsplass å gå til eller skole.  Da er jo risikoen for smitte allerede mye høyere.

Jeg tenker vi alle skal være glad om ingen av oss dør av hele denne “smitte-trenden. ” Eller slipper unna uten varig men. Og selv om det bare var snakk om tid før det kom hit også, syns jeg jo som alle andre at det er sykt kjipt at vi har fått korona nå så nærme jul! 

Selv har jeg ufrivillig vert i karantene siden søndag pga ensomme ukedager,  hvor  alt av jobb går hjemme fra.  Jeg har vert i kontakt med korona telefonen og for meg er “selv karantenen” over allerede på tirsdag. Formen min er også HELT fin 💯.

 Heldigvis. 🙏🏾

0 kommentarer

Siste innlegg