Nesten fengslet i utlandet

Nesten fengslet i utlandet. (Skrevet i går)

Herregud dere. Hvor i helvetet skal jeg begynne? Ja Uskyld meg, jeg er heilt i sjokk. Samtidig klare jeg ikke å være i mine fulle 5 fordi jeg er så innmari sliten etter en lang dag som startet tidlig,  tillegg har den gått i ett kjør siden da.

Men noe så ned verdigere og æres krenkende som dette har jeg ALDRI følt eller opplevd i heile mitt liv før. Og da i tillegg med isadora til stede, ja det var rett og slett forkastelig! heilt! En haug med ekle menn som babla mye dritt på Croatisk. Snakker om både søksmål og fengsel. Truet oss med ditten og datten fremfor alle andre vi hadde møtt på badeferie  også. Jeg følte meg så liten! I tillegg står mennene å skal vise sin «makt» fordi vi er i dere land. streng i maska og lite erfaren på engelsk. Hvem tror de at de er? Det går vel an å behandle andre med medmennesker med respekt enn som så, eller? I stede for å bare anta, anklage og beskylde mennesker i stress før innsjekking glemmer å betale en ussel middags regningen på 400 kr. Hallo vi var i sjokk, dette var super ekkelt og det var ikke snakk om litt forståelse heller. Vi beklagde oss sykt mye de klarte jo ikke  å skjønne hva vi sa.

De mente de kjente mennesker som oss. Mennesker som oss? Hva betyr det? Mennesker som skiller seg ut i mengden med litt tattoveringer, fint utseende og ansikts piercinger med en 6 åring på badeferie? Javel…? Så kriminelle at vi til og med ville ta ut penger så vi kunne gjøre opp for oss? Så kriminelle at vi spurte om de tok kort når vi ikke fikk gå ut for å ta ut penger. Så kriminelle at vi tilbøy å betale 1000 kr ekstra som plaster på såret? Ja vi var så kriminelle at mennene ikke engang ville ta i mot det ekstra beløpet! 

Men å stå å kjefte ned i en mor, på dårlig engelsk så en 6 åringen hører på, ja det passer seg??  Skjønner de ikke at hun blir engstelig og redd? nesten på gråten. engstelig alene med mamma og en haug av politifolk og sikkerhetsvakter hvor hun ser på at papi blir vist bort. Nei fy faen! Jeg har aldri følt meg så miss trodd i hele mitt liv!!! uansett hva vi sier blir vi bare dømt? De gidder ikke høre etter engang, fordi de er mer fokusert på å oppføre seg som noen arrogante jævler isteden for å hjelpe!! 

Nei æsj for ett land! For noe folk!! Og for en flyplass!! Jeg skal aldri tilbake dit!

Alle kan gjøre feil og alle kan glemme. jeg på kne for å forklare vår lille søte og redde 6 åring at vi ikke hardde gjort noe galt med vilje. At politiet kom for å ordne opp og at vi skulle forklare misforståelsen som hadde skjedd. Jeg på pekte også til henne at det er nettopp pga dette det er så utrolig viktig å ikke bryte regler! Men i samme slengen får jeg servert i trynet på hvor forferdelig dårlig forbilde jeg er og hvor jævlig dårlig oppførsel jeg viser oven for henne som mor. 

Jeg blei rett og slett lei meg! Hvordan kan noen si noe sånt? Et annen menneske som ikke kjenner meg engang? Skal han da bare dømme meg på utseende våres?

Jeg prøvde forklare at jeg gikk på toalettet med isadora før vi skulle fly og at vi var stresset. Jeg fikk en sykt kjeft på hvorfor jeg bare gikk og ikke betalte for meg. Jeg tar ikke med meg sånne ting på toalettet for å tisse! At man glemmer i en stressende dag med mye reise, lite søvn å dårlig tid til flyet kan vel skje alle?? Men da fikk jeg spørsmål om hvorfor mannen min ikke betalte?

Jeg har aldri opplevd noen gang igjennom hele forholde våres at han eller jeg aldri har betalt for oss. Og han er vel en av de få som gladelig overbetalte, gir dobbelt med tips fordi han ikke har noe behov for å være gjerrig. Han mener at alle andre har mer bruk for det enn oss når vi er i andre land  og på ferie, fordi de tjener så innmari dårlig.

Når vi var i Afrika og selgerne kom bare betalte han menneskene så vi fikk gå i fred. Og da UTEN å få en eneste «vare» eller «service» tilbake. altså han rett og slett bare betale de for å hå si vei. hallo.. da er ikke en ussel regning på 400 norske kr noen sak heller! ( jeg veit at 400 norske er mye for de i Croatia, men uansett) Selv om maten ikke var noe luxus heller så har vi faktisk respekt for andres jobb og lønn!!

Men ting stopper ikke der.. Neida for overvåket av sikkerhets vakter skulle vi bli resten av turen på flyplassen. Her satt de rundt oss som om vi var de mest kriminelle i heile verden! Trodde de var «diskré» og skulle følge med på oss. Jeg sa til kjæresten at dette er sikkert det mest spennende som har skjedd de på mange mnd! Nå sitter de sikkert også å ni stirrer på kameraene sine og står sikkert med kikert når vi skal ombord på det flyet. 

Vi har sjekket litt på nett og restauranten som vi spiste på (den eneste som fantes på flyplassen) har bare fått dårlige anmeldelser tidligere. Vi tok oss friheten selv til å dele vår forferdelige opplevelse på Google..

uansett da.. Venner , familie, naboer, besten og besta.. etter mye om og men når vi fikk presset igjennom den jævla betalingen, vi har nå «touch downet» Norge !

0 kommentarer

Siste innlegg