Nå er det faen meg nok folkens !!

Nå er det faen meg nok folkens! Nå har brannen i Amazonas som ligger i Brazil og videre mot Bolivia, Colombia og Peru stått i fyr og flammer helt siden tidlig i august og den fortsetter bare å brenne. Denne brannen er jo noe jeg selv ikke blei opplyst om før i forrige uke, hvor jeg da fikk vite at Amazonas har stått i fuckings brann i hele 3 uker. Og det var da!! Tre uker dere?? Men nå har den stått i over 1 mnd.. Hallo.. det er jo helt vanvittig mye!

‼️ANYWAYS‼️

Videre har jeg lest meg opp på at myndighetene i Brazil har fått mye kritikk for å ikke gjøre noe med brannen og omstendighetene som nå påstår. Presidenten i Frankrike var en av de som faktisk gikk ut offentlig med en henvendelsene, noe presidenten i Brasil likte svært dårlig og tok som en fornærmelse. Presidenten i Brasil har heldigvis nå innført forbud mot all ildspåsettelse, men visse typer til jordbrukspraksis er unntatt.

Ikke nok med at hele Amazonas står i brann men presidenten i Brasil har også nektet å ta i mot “G-7 landenes” tilbud som er på svimlende 20 millioner dollar, som hjelp for å bekjempe flammene .

OMG!!! hva faen er det jeg har gått glipp av her?? Er virkelig stoltheten til denne mannen så forbanna viktig at han lar et helt land stå i fare??! Og da sitt eget land…. Herregud!! Da har virkelig makten gått i hode på deg og det er Ikke sånn en leder skal fungere!!

Det er ikke bare moder jord som gråter men tenk på alle levende skapninger som har tilhørighet i  skogen, som Ikke har en stemme!!!!!!!!!! Jeg kjenner jeg blir sint og har lyst til å ta et bestemt og hardt basketak i ballene på presidenten i Brasil! Nå er det på tide å få hodet ut av ræva å bruke makten sin til noe mye mer fornuftig, enn å grine over egen status i andres øyner!!!!

‼️‼️‼️‼️‼️JEG RASER‼️‼️‼️‼️‼️‼️

Verdenssamfunnet er nødt til å takle viktige miljøspørsmål som klimaendringer og tap av biologisk mangfold, dette er IKKE greit! Nå er det også foreslått at hele EU og Finnland skal forby importering av storfe kjørt fra Brasil, dersom Brasil ikke håndterer den pågående brannen i regnskogen. Kjøttproduksjonen er den klart viktigste driveren bak avskoging i Brasil, folk brenner skog for å rydde plass til kveg. Brasil har jo utrolig mye kjøttproduksjon allerede fra før, de trenger ikke mer kjøtt. Ikke når man må avskoge og skape skogbrann for at nettop DU skal ha kjøtt på bordet!

Nylig stanset også Norge en overføring på 300 millioner kroner  som skal bidra til å hindre avskoging. MEN Norge har også nylig signert en frihandelsavtale med Brasil på verst tenkelige tidspunkt. En avtale som må stoppes i Stortinget, og endres, slik at den tvinger Brasil til å ta vare på Amazonas!!!

De som skal slukke brannen er Soldatene i samarbeide med offentlige sikkerhetsmyndigheter samt myndigheter som er ansvarlige for miljøbeskyttelse, dette har presidenten i Brazil selv  skrevet under på. Hvor mange tropper han blir å sende ut er usikkert. Men til tross for at presidenten i Brasil tidligere har ut talt seg om at han ikke har ressurser nok til å slukke brannen, har han likevel nå satt ut tropper!Jeg har også fått med meg at til og med selveste  Donald Trump også har tilbydd hjelp, UTEN noen form for respons ttilbake fra Brasil….Er det virkelig mulig?????!!!!!!

🗣🤦🏼‍♀️

Jeg håper at alle skjønner hvor viktig dette temaet er og at vi alle kan donerer noe til SKOGFONDET.  om ikke minst dele innlegget så flest mulig blir opplyst!!

💕 “Alle munner drar” og dette er Viktig!! 💕

0 kommentarer

Siste innlegg