Mine tanker


Hei søtsaker! 
Hvordan har dere det? Sto jula til forventningene ? Og hva med nytt år?

 

Min jul har vert helt amazing! Men også litt annerledes enn vanlig. Jeg har nemlig hatt besøk i romjula fra Oslo- fineste julegaven ever! Hatt det så koselig, hyggelig, crazy og lættiz😅.

De beste menneskene er de man kan gå flere mnd eller år i mellom uten og prate. Men når man først tar opp kontakten igjen så er det akkurat som det ikke har gått en dag siden sist. Er dere ikke enig?

Man trenger liksom ikke presse fram noe som ikke er der og heller ikke anstrenge seg for å ha det hyggelig eller komfortabelt. Alt bare faller naturlig- my kind of ppl ☺️.

I julen har jeg reflektert ganske mye og sitter igjen med litt blandet følelser når det kommer til forskjellige saker og ting.  

Jeg vil ikke si jeg har satt meg nyttårs forsett for det nye året, som jeg tidligere har pleid å gjøre. Men jeg har gått litt i meg selv og skjønt hva jeg må endre på for å oppnå de tingene jeg ønsker. Og den eneste som står i veien er meg selv.

Når jeg ser tilbake på 2021 ser jeg et år med vanvittig lite struktur, mye surring , et kjedelig år uten mål og mening. Jeg har nesten ikke prioritert de tingene jeg egentlig burde og verken ønsker. Men det er også først nå jeg kjenner at jeg ikke orker enda ett år- lik som det forrige. 

Men sånn som dette føler sikkert de aller fleste også, mtp pandemien… Jeg veit at mange kjeder seg og ikke skjønner helt hvilken vei de skal gå for nå står livet liksom bare helt stille… tror jeg dåner 4 real.

Men jeg veit i allefal hva jeg nå vil jobbe fremover mot i håp om at ting snart skal åpne igjen. Og da helst ikke om så veldig lenge.

Jeg skjønner jo at jeg kanskje skyter litt høyt etter stjernene når jeg allerede snakker om gjenåpning. Men jeg kan starte med ting som ikke er avhengig om det er lock down eller ikke.  Som det å  fullføre bil lappen kanskje? 

Den lappen kunne jeg tatt for mange år siden, i tillegg har jeg fått den i gave hele 2 ganger. Snakk om ei som ikke tar hintet til å kunne få kjøre egen bil eller? Haha. Helt latterlig. Men i 2021 kjente jeg veldig på det å være mer «mobil/tilgjengelig» uten å måtte være avhengig av noen andre. 

I julen har jeg tilbringe mye tid med familie og venner. Jeg har spist masse god mat, drikke og kost meg skikkelig.

Selv om jeg har hatt det helt supert nå så kjenner jeg det skal bli ganske digg med rutiner, lett mat og vanlig hverdag igjen. For jeg er ganske lei av alt som ligner på jul. 

Helt sprøtt for sånn var det ikke i fjor. Da tviholdte jeg på jula helt frem i slutten av februar.  Når det kommer til pynten mener jeg. Men ikke faen om det skjer i år. Nå er jeh  klar for å pælme all jul til helvetet ut av dørene allerede i morgen. Hahahah!

Vet ikke hva det er men all den julepynten blei så utrolig mektig i år syns jeg. Sikkert fordi jeg også er så vanvittig klar for 2022! Dette blir et bra år… Kan vi ikke bare håpe på det? 💁🏼‍♀️

0 kommentarer

Siste innlegg