Kort lunte

Hello babes! Hvordan er formen i dag? Dere blåser vel ikke bort i det fryktelige været håper jeg. Her er været trist i dag,  hvor regner treffer ruta og vinden blåser skikkelig.

I går la jeg meg kjempe tidlig noe som også føles utrolig godt. Jeg har aldri vert en morgen fugl og har tidligere virkelig hatet tanken på å måtte stå opp tidlig. I helgen, dagen etter jeg hadde vert på byen våknet jeg også tidlig. Da var jeg virkelig klar for å gripe dagen med trening og alt mulig. Sprøtt ikke sant?

Det er ganske rart å tenke på hvor mye kroppen egentlig kan legge seg opp vaner, lære nye ting og tilpasse seg. Etter en liten stund går alt av seg selv hvor ting fort bare blir en vane.

For tiden har jeg gått over til å stå opp tidlig hver en eneste dag. Med en jobb du kan syre hjemme fra er det lett å bli fristet av den varme, myke, store sengen etter man har levert barn i barnehage eller skole. Denne fella har jeg gått i en uendelig ganger, helt sant! Jeg har gått fra å hata morgenene til å sette litt mer pris på de. Å sitte med dårlig selvfølelse for å ikke rekke over alt som skal gjøres igjennom dagen er jævlig. Det forårsaker utrolig mye stress, kaos og i noen tilfeller også kortere lunte! Haha. Jeg har ikke tellingen på hvor mange ganger jeg har følt på det å ha for lite timer i døgnet. Noen andre som kjenner seg igjen i den eller? Sikkert mange syvsovere tenker jeg, hehe!

Men sånn er det heldigvis ikke nå lengre og det takke være treningen jeg har lagt opp i morgenrutinen min. Dette kan jeg virkelig føle på både sjel, kropp og sinn. Jeg har fått det mye bedre med meg selv hvor jeg virkelig kan slappe litt mer av uten å heletiden måtte holde på med noe. Nå kan jeg ha MEG tid på kveldene uten å føle meg helt skutt i løpet av  dagen!

Hadde jeg bare vert like flink til å legge meg nå hadde alt vert helt perfekt. Da kan man virkelig begynne å skryte om et perfekt søvn mønster, ikke sant? haha.. Men akkurat den biten må jeg jobbe litt mere med. Man kan vel ikke bare plutselig bli helt perfekt.. Eller Kan man det?  🤔😅

0 kommentarer

Siste innlegg