Jeg holder på å miste hele håret

…. Eller det føler i alle fall sånn ut! Og ikke kan det vær så veldig langt unna heller? For det meste på toppen av hodet bake og på venstre side av hodet er brukket av bare 1 cm fra hodet 😭

Man ser det heldigvis ikke når jeg har midtskill og heller ikke når jeg legger håret til en av sidene. MEN håret føles dog helt jævlig ut! Skikkelig svidd afro som ikke finnes litt mykt å dra fingrene igjennom engang!

Kan jeg egentlig dra fingrene igjennom? På en måte ikke for det lugger sånn, i tillegg risikerer jeg å dra med meg de lange hårstråene som er igjen på toppen av hodet. omg! 

 

( Bilder tatt fra internett som eksempel) 

Hvorfor lærer jeg aldri? Når jeg satt i bleikinga på etterveksten visste jeg jo at jeg ikke burde sitte for lenge. Og jeg visste også sykt godt at jeg heller ikke kunne slurve å dra middelet for langt ut på håret som allerede er bleiket fra før. Men hva skjedde??

Jo jeg BÅDE slurvet når jeg pensla på håret fordi det var litt vanskelig siden jeg ikke hadde glatta det ut i starten. Vi med krøller veit hvor crazy håret kan opptre. Og i tillegg satt jeg med plastpose på håret i OVER en time!!! 😭😭

Jeg stressa serriøst sånn med å bli ferdig med snuppa sitt hår at jeg bare måtte stå i tiden, selv om jeg kunne kjenne at blekingen begynte å renne nedover halsen og nakken!  

Jeg kan virkelig ikke huske sist jeg gikk til  en frisør, fordi jeg hater alle frisører. Det er liksom ingen som klare å gjør meg fornøyd i det jeg forlater frisørstolen. Og jeg har jo alltid fikset håret selv.  Men sånt som dette har faen meg ALDRI skjedd når jeg har tatt etterveksten. 😭😭

De 2 siste dagene har jeg både prøvd å kure håret med eggehvite, kokosolje, hårkur, PLANTY med balsam og tynna ut det verste partiet som er fullstendig svidd av. JA– håret har også blitt mye bedre men det er fortsatt ganske ødelagt!

Greit jeg har mistet alt håret tidligere på hodet,  så jeg satt igjen med typ 3 cm igjen på hele hodet når jeg var fjortiss. Da skulle jeg gå fra helt sort til platina blondt. Og håret på den tiden var også veldig slitt, hadde en tyggis konsistent og var ekstremt tørt. Men sånn som det er nå “it’s on another level “!!

Nå er det liksom flokete, smuldrete med klumper som konstant krøller seg sammen  i en ball med engang det blir tørt. 

( Bilder tatt fra internett som eksempel)

Dere veit når man tar ett hår strå for å holde over en lighter ? Man kan virkelig se hvor fort det brenner opp, at håret krøller seg sammen og det blir på en måte litt  “hardt” i enden der flammen har tatt fyr… Jepp.. Akkurat sånn er det nå bare i større områder på hodet. 😭😭😭

 Så viss noen har en fantastisk kur de kan anbefale eller en sykt bizzar hjemmelaga hårkur som funker fjell. HOLA at me asap!!💔

0 kommentarer

Siste innlegg