Jeg har testet glød av Sophie Elise

Affiliate – Glöd/St.Moriz

 

Husker dere allerede rett før nyttår eller så var det jul (husker ikke helt). At jeg fortalte dere om en ny selvbruning jeg hadde testet ut?

Vel.. Nå har jeg testet ut ingen andre ringere enn Sophie elise sin selvbruning, altså glöd. Og kan egentlig si meg veldig fornøyd med den. Ikke bare blir du super fort brun men den lukter også utrolig godt, for meg som elsker kokos.

Men det er et par ting som ikke blir nevnt ved produktet og her skal jeg fortelle mine synspunkt.

1. Selvbruningen begynner å lukte typisk “brent” om man ikke vasker den av etter 8 timer. Som også er anbefalt virketid.

Det er så sykt mange som roser denne selvbruningen så sykt opp i skyene pga den dufter godt. Og- JA, det gjør den. Men ikke i lengden om man ikke dusjer den av etter virketid. Da er den akkurat som alle andre self tan produkter syns jeg.

2. Fargen dark kunne vert mørkere syns jeg. Og jeg har venninner som har typisk nordisk hud som selv “angrer på at de ikke valgte fargen dark. For dark er ikke overdrevent brun liksom. Og selv skulle jeg ønske at fargen var 2 og 3 hakk mørkere.

Men jeg er jo latina selv og blir derfor utrolig mørk om sommeren. Mørkere enn fargen dark på flasken. Dette var litt skuffende for jeg hadde forventet å blitt brunere egentlig.

Nå skjønner jeg liksom hvorfor Sophie selv alltid går for fargen dark. Noe jeg syns var rart i begynnelsen. Men det er jo bare fordi jeg trodde den skulle vær mye mørkere..? 

Derfor legger jeg også 2 og 3 strøk med glöd for å få den brunfargen jeg ønsker. Men flere lag er også helt normalt å legge når man self tanner.

3. Når man går i dusjen etter første påføring mister man en del av fargen som er “overflødig”. Så for meg som liker å være ganske mørk så mister jeg enda mer av fargen etter første dusj besøk.

Derfor velger jeg ofte å kanskje ikke dusje den av før  tredje dag for å bevare den bruneste fargen lengre. Men da blir klærne også luktende der etter. I tillegg til at brunfargen smitter litt over på klærne, men dette går bort i vask.

Alt i alt vil jeg si meg tilfreds med glöd og varierer veldig i mellom den og en annen favoritt som er hakket mye mørkere.

 

Sophie Elise glöd- HER

 

St.Moriz er og kommer alltid til å bli min favoritt av selvbruning. Husker jeg tok to til tre lag av den å det såg legit ut som at jeg kom rett fra flyet fra afrika. LOVE it! 😍

Eneste forskjellen kanskje med glöd og St.moritz er at sist nevnte gir mer tydelig kontrast på “skjolder”. Men det er fordi den er så intenst brun. Sophie Elise med glöd er mer naturlig selv om den heter dark. 💁🏼‍♀️

St.Moritz-  HER

 

0 kommentarer

Siste innlegg