Jeg har tattovert øyenbryna

( sånn ser de ut nå.)

 I slutten av 2017 bestemte jeg meg for å tatovere på øyenbrynene mine. Jeg har helt siden jeg kan huske overnappet bryna i fjortiss tiden.  Noe jeg angrer bittert på den dag i dag.

Hadde noen, hvem som helst bare fortalt meg når jeg var yngre hvor verdifulle bryn skulle bli. Hvor stor betydning de skulle ha, hvor mye det gjorde med ansiktet  og at det aldri i livet kom til å vokse ut igjen ! Ja, det hadde jeg virkelig satt pris på! Kanskje jeg den dag i dag hadde hatt naturlig, fyldige bryn som var ekte, ikke påtegnet eller tatovert…?

(Før tattovering.)

Jeg har faktisk ikke bare tatovert de en men hele to ganger. Jeg har, eller hadde veldig fet hud før, det kan være derfor det ikke har holdt så godt generelt.  Eller at hun jeg var hos i Bergen bare var dårlig. På den tiden, i 2016 tror jeg. Så brukte hun jeg var hos en kniv, det var helt jævlig! Det gjorde så utrolig vondt, men på den tiden var tattovering av bryn også veldig nytt. Jeg husker jeg kom inn, hun tegnet på bryna mine. Jeg var ikke fornøyd så jeg endte med å måtte tegne de på selv og hun brukte ikke bedøvelse. Jeg var så skuffa for bare 2 uker etter  var alt hun hadde tatovert borte. Snakk om bortkastet 4500 kr.

Selv jeg Som er makeup artist blei lei av å alltid bruke så uendelig mye tid på de helsike bryna. Jeg bestilte time på stranda, med ei som også hadde samme behandlingen.

hun var relativt flink men jeg måtte igjen tegne på brynene mine selv. Really.. skal jeg betale deg 4500 for å gjøre over halve jobben selv? Ok.. wtf. Når jeg har kunder betaler de ikke for full makeup, hvor jeg legger basic også må kunden legge øyenskyggen,  vipper og leppestift selv. Aaaah… folk er virkelig helt talentløse.

(her hadde jeg tegnet de på selv før jeg kom. )

hun jeg var med nå brukte en pitte liten nål, teknikken har jo så klart utviklet seg. I tilegg fikk jeg bedøvelse, det var greit. Men driver av denne  salongen hadde utrolig dårlig service, jeg har ikke ord. Etter 4 uker ca må man komme tilbake for en touch up. Jeg fortalte henne at jeg skulle bort å var tilbake om ca 6 uker. hun sa det var greit, vi kunne ta det når det passer meg. Jeg tok kontakt med henne etter 5-6 uker ca. men tror ikke dere hun belaget meg et beløp på 600 kr.. Really? Unskyld meg men det er virkelig ikke sånn man driver business. Ikke var jeg spesiellt happy over resultatet heller, synd de var alt for tynne.

Hun ville at vi først skulle gjør de tynne,  så kunne vi heller legge mer om jeg ville det senere. Da jeg kol tilbake ville jeg jo så klart fortsatt ha de tykkere, men fikk kjeft. hun jeg burde ha en annen form og at mitt ønske ikke var «normal». Men dere skulle sett forslaget hennes, skulle nesten tro hun ville gjøre meg stygg liksom! Hun ville jeg skulle ha korte, lave, tynne stubber… hallooo?? Ikke søren!  det er mitt ansikt, Jeg bestemmer her!

( ser dere jeg fikk de tynnere?)

Jeg har jo den dag i dag bryn, men De såg allerede gamle ut bare etter 6-8 mnd. De er utrolig falmet, det er sykt kjipt!

Blir jeg å ta tattoovere bryn på nytt? Aner ikke, jeg har jo så klart lyst men syns det er litt bortkastet når jeg fortsatt nå i dag må tegne på noe som allerede er tattovert på.  viss dere skjønner? Da er jo egentlig hele poenget borte🤦🏼‍♀️

Jeg har ofte fått spørsmål om jeg har tatoveringer og alltid svart nei. Men jeg har jo to stykker gravert midt i panna mi, bokstavlig talt. Det er også veldig beryktet at handleddet er en av de verste plassene å gravere inn noe på. Nå skal det sant å sies at jeg har veldig høy smerteterskel. men ingenting kan sammenlignes hvor vanvittig jævlig det er å tattovere rett på bryn- beinet. Det er jo tross alt midt i fjeset!!

Heavy Shiitt ass 💯

(her syns jeg de var for tynne)

1 kommentar
    1. Å kjære vene, her virker det som du virkelig har klart å finne frem til de ‘rette’ typene!..
      Hva angår dette med at du gikk inn og assisterte ved opptegningen, syntes jeg i midlertid ikke er negativt i utgangspunktet. Du er tross alt make-up artist, og selv jeg som er hudpleier med solid erfaring i å legge make-up, betrakter dere tilhørende denne profesjonen som en helt annen liga. Jeg kan få frem det beste i folk, liksom, og that’s it, mens dere kan gjøre de om til noe helt annet, for å si det sånn. Dette tatt i betraktning, syntes det å være all grunn til å gå ut i fra at det er ingen som kan tegne opp et par bryn like mesterlig som deg. -Og i den settingen det her dreier seg om, vil jeg si at det overordnede målet her, er at resultatet skal bli så perfekt som mulig. For deg å bistå her er ikke dermed sagt at behandleren ikke kan jobben sin, men bare at du selv utgjør en ressurs som kan legges til for å peake resultatet, om en kan si det slik..
      Når det er sagt, har dine bidrag imidlertid ingenting å si når behandlerne syntes å være fullstendig på trynet. For det første hører det ingen sted hjemme å overstyre kundens ønsker! Dessuten var ikke bryna bare tynnere enn du ønsket, men hun hadde også gjevnet den tykke biten innerst ut med det andre, slik at de ble unaturlige i formen..
      Og jeg vet ikke engang hvor jeg skal begynne m.h.t det at de ikke engang får det til å sette seg!..
      Jeg er imidlertid rimelig sikker på at du bare har vært max uheldig, og at det finnes plenty av supre utøvre av denne tjenesten der ute. Jeg har selv tattovert leppekontur som fremdeles holder stand nærmere 10 år etter!
      Håper du finner ‘den rette’, så du endelig får de bryna du ønsker <3

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg