Jævla sminkedukke

Ikke si det bare er meg   som 98 prosent av tiden ser ut som et ustelt “takras”? Usminket, ikke fiksa håret og bare i daffe klær helt siden korona kom i slutten av 2019? OMG.  😂

De eneste gangene jeg fikser meg er liksom viss jeg skal noe spess og er forberett på det. I 2020 så fikset jeg meg i det minste når jeg skulle møte venner på kveldene i helgene. Men 2021 har jeg ikke vert såpass engang.

Jeg kan liksom telle typ en eller to ganger jeg har sminket meg siden vi gikk inn i dette nye året, haha. Herregud det er så sørgelig men hva er vitsen liksom. Er man fin uten sminke og eneste man trenger er en dusj for å se fresh ut så er det jo ikke så veldig nøye om masken er på eller ikke? Guttene bryr seg jo ikke å liker jo best når jeg ikke har en dritt på som nå, tydligvis. Men jeg må jo innrømme at jeg trives jo aller best med full makeup når jeg skal pynte meg. Men 99 prosent av tide  går jeg uten å syns det er ganske befriende!  

Jeg sminker meg jo ALDRI for noen andre enn meg selv. Det er det siste jeg hadde brydd meg om, hva andre måtte syns og tro om meg mener jeg.

Og jeg napper  lett av vippene og tar av sminken fremfor andre viss jeg føler for det. For å gå med sminke for lenge er utrolig irriterende, da føler man seg bare stygg og innestengt i sin egen hud. LOL!

Jeh syns i allefall det er sykt digg å legge “ansiktet” igjen i sminkeveska på studio. Selv om mange måtte tro jeg er en jævla sminke dukke..  💁🏼‍♀️ Jeg tenker at man vokser så sinnsykt mye når man blir eldre. Til og med  de hardeste sminke-brukerne også. Jeg var vel rundt 18/19 før jeg selv følte meg tilfreds uten sminke.

Og jeg husker liksom at jeg ikke engang kunne dra på badestranden for å bade eller sole meg UTEN å ha full glam på.  Da var jeg typ 14 år og husker sånne ting så sinnsykt godt også. Helt latterlig når jeg tenker tilbake på det nå! 

Jeg har fortsatt nære venninner som jeg ikke har sett helt “naken” i ansiktet uten sminke mer enn kanskje typ 2 ganger i hele mitt liv. Og hver gang jeg er sammen med venner som ikke tar av sminken, tenker jeg hvor utrolig heldig jeg er som har klart å akseptere meg selv sånn som jeg er. Og at jeg heller ikke er redd for å møte nye mennesker og da spesielt gutter helt naturlig uten sminke. 

Så utrolig mange gutter og jenter mener jo at vi som sminker oss aller mest også er de som ikke ser ut i måneskinn, uten noe på i ansiktet. De sier vi er så sinnsykt Cat Fish men det ironiske med det hele er jo at jeg faktisk får MEST komplimenter når jeg også er helt naturlig. 😂

Vi snakker mye om å ikke dømme alle under samme kam. Det syns jeg vi skal huske når det kommer til det ytre, utseendet og skjønnhet også!

 

Ha en fin kveld. 💕

1 kommentar
    1. Enig med deg at man skal sminke seg fordi man selv vil det og fordi man liker det. Om man ikke orker så lar man det ligge. Jeg sminker meg kun for meg selv. Jeg kan sitte hjemme med full makeup, men også være ute i Oslo med null makeup. Jeg blåser i hva andre mener. Folk tar jo ikke skade av om jeg sminker meg eller ei. HAHA

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg