Første skoledag

Husker dere jeg fortalte at vi var på førskoletreff lørdags formiddag ? Vel..  Vi var oppe i 08 tiden, spiste litt frokost og gjorde oss klar til første skoletime kl 10.

ankomst: da vi kom blei vi møtt av rektor som hadde en liten undervisning. Her skulle barna bli informert å få øve seg på hvor viktig det er og rekke opp handen på skolen. Han ropte opp alle barna i de to forskjellige klassene, a og b. Før han sende de på klasserommet med de nye læreren sin. 

Føste time: her fikk barna først se en liten historie om «bobleulf» som gru gledet seg til skolen. For å vise barna at det ikke bare var de som følte det sånn, i tilegg vise barna at det ikke var skummelt å begynne på skolen. De fikk utdelt et skole hefte og noen andre greier. Her gjorde de noen oppgaver, fink navnelapper, tegnet seg selv, lærte noen nye sanger og fikk hver sin såpeboble på slutten av timen. Jeg er så utrolig glad for læreren isadora fikk! Jeg kjenner jo henne ganske godt fra før. Vi har både vert på en hel del festligheter sammen, i tilegg gått i samme sang/revygruppe i heile fjor🤩

for en dame, hun er virkelig herlig. i tilegg sykt morsom og snill. Hun har absolutt ikke noe problem med å få med seg barna og det er veldig fint å se hvor mye hun bryr seg om alle elevene sine. Isadora er kjempe heldig!

Frminutt: i første klasse får man ha hele 45 min med friminutt. Herlighet så «lett» de har det, tenkte jeg, haha! Her gikk begge klassene og alle foreldrene ut. Hvor vi skulle bli kjent med uteområdet og hverandre. 

Klasserommet: Jeg var faktisk den eneste forelderen som tok meg en tur rundt i begge klasserommene og garderobene for å se meg rundt. Jeg er jo like nyskjerrig jeg som isadora. Jeg vil jo se hva jenta mi har i vente på den nye skolen hun snart skal gå på.

Vi gleder oss 💯.

0 kommentarer

Siste innlegg