En STOR knekk på selvtilliten

Hvor skal jeg begynne? Og hvor overfladiske er vi mennesker egentlig? Hvor mye betyr skjønnhet og ytre for oss? At det varierer veldig fra person til person kan vi nok alle si oss enig i.

Jeg for min del syns det å ta vare på seg selv utenpå er like viktig som og ta vare på seg selv innen fra. Man trenger ikke å være overfladisk for den grunn.. Men det viktigste er å huske på at man ivaretar det ytre for seg selv. Og at man ikke gjør det for at andre skal syns vi er flotte.

Selv er jeg en jente med over gjennomsnittlig   god selvtillit. Noe vi fleste både vet og kan se. Men selv den “beste” kan  få seg en god rift i selvtilliten noen ganger også. Dette opplevde jeg selv på søndag. 😩

Hvorfor fikk jeg det?

Og hva skjedde egentlig?

Hva skulle til for at selveste jeg, Dolla liksom. Kjente på usikkerhet og dårlig selvtillit?

 

Jo det var nemlig at håret blei sendes ut som deg gjorde etter bleke episodens MEGA– tabbe! 💔 Ikke bare følte jeg meg skikkelig fæl fra søndag til tirsdag men håret var altså så fett pga all hårkurer og hår oljer som jeg hadde satt i, at jeg kunne kjenne på hele kroppen hvor jævlig jeg såg ut for både meg selv og andre.

Jeg såg seriøst for  meg verste senario i hodet hvor jeg ALDRI kunne føne eller glatte ut håret EVER igjen! Hvor jeg måtte gå som et Bustetroll på hodet i evig tid og nærmest klippe bort alt av håret fordi det var “dødt”. Ikke klarte jeg å stoppe ta meg selv i håret der hvor alle flokene og det svidde håret var.

Til slutt (senest i går) etter at jeg snakka med en venninne innsåg jeg selv at det beste jeg kunne gjøre for håret var å klippe flokene og det som var brent av helt ned til så og si roten. 😭

Hva vil det egentlig si og hva innebærer det? JO- håret på toppen helt i midten og litt bak står RETT opp i midtskille festet💔.

MEN det å klippe det brente håret helt ned er faktisk noe av det beste jeg har gjort håret mitt i dette tilfelle! Jeg grudde meg skikkelig til dette og hadde innerst inne litt små lyst til å felle noen tårer. For håret betyr for oss fleste jenter og kvinner ENORMT mye! Da håret mitt var skikkelig fett for noen dager side  trodde jeg seriøst jeg hadde mistet så sykt mye hår. Men grunnen til det var så “tynt” var jo fordi at alle hårstråene lå sammen og aldri blei tørre pga all den tunge håroljer som var i.

Til og med besten kommenterer dette noe som fikk selvfølelsen til å synke enda mer en hva den gjorde i starten. For nå var det ikke bare jeg som kunne se hvor jævlig håret var men også alle andre. Ikke bare var nederlaget ganske stort fordi jeg ENDELIG hadde fått et så fint, sundt og ikke minst LANGT hår som også var mitt eget! Dette er ganske stort for meg som ALLTID har brukt hairexstensions . 

Men etter jeg fikk skylt ut all matoljer og det som var kastet opp i for å prøve redde håret blei håret mitt sendes ganske fint og friskt ut. Og man kan heller ikke se at jeg har mistet noe på tykkelsen, bare jeg selv sånn helt fremst i luggen. Plutselig var selvtilliten på topp igjen .  

 

(Jeg har hatt håret opp i strikk, derfor er det ikke helt glatt).

TAKK GUD!!!!! 💕

ps: Så lenge jeg ikke mister noe mer hår nå!

0 kommentarer

Siste innlegg