Dette burde IKKE være populært, skjerpings!

I går da vi ankom leiligheten gikk vi en liten tur på aker brygge for sjekke ut hvilke sted vi ville “lunsje” på, siden ingen av hadde noen mening om hvor vi ville spise. I Oslo var det så fint vær at vi ikke hadde lyst til å sitte inne men finne et fint sted ute.

Etter vi hadde kikket litt rundt var det Lekteren som fristet mest med fint ute område til sjøs. Vi begge har vert her før på sommerstid med øl og gode venner, men aldri spist mat der. Forventningene var høye og siden prisen var litt mer enn “vanlig” hadde vi troen på et godt måltid, noe helt annet enn realiteten.

Her kjøpte kjæresten hvitvins dampet blåskjell som er en veldig flott og fin delikatesse. Men på Lekteren har de valgt å servere en så fin og nydelig rett med frise og majones som “side meny”. Og de hvitvins dampede blåskjellene smaker mer som de har ligger i sur sitronlake.

Kylling salaten med mango hadde jeg veldig troen på og fikk den også som en anbefaling både fra kjøkkenet og de ansatte. Salaten såg veldig fin og fristendes ut av utseendet men dere veit hva de sier at “skinnet kan bedra”. Mango er noe av det beste jeg veit men mangoen som blir servert på lekteren må være hermetisk  helt ærlig! Sausen/ dressingen som blir servert til smaker som gammel eddik som har stått lenge på kjøkkenbenken, salatbladene var bitter og kyllingen kald og smakløs. Det eneste jeg kan si meg fornøyd med er rødvinen som de har valgt å overprise.

At lekteren er et populært stede å dra til er det ingen tvil om men de fleste som drar dit velger vel bare å “grabbe” en drink, noe jeg godt kan forstå. Min mening om lekteren er at dette burde så absolutt ikke være så populært som det faktisk er og i tilegg burde de skjerpe både på maten og straffen så jobber der! og før jeg glemmer det… servicen “stinket” for å si det mildt! Anbefaler ingen å spise der.

💯

0 kommentarer

Siste innlegg