Det verste jeg veit!

Heisann alle flotte følgere! 😇

I skrivende stund har jeg akkurat satt meg ned for første gang i dag med en veldig sein “middag”. I dag har jeg verken sitti på telefonen eller husket å spist noe. Da var det jammen  meg godt med en matbit nå i mens jeg setter føttene litt høyt.

I dag har jeg virkelig tatt tak i ting her hjemme. Jeg har lagt alt annet på hylla bare for å få skikkelig orden på huset. Det har liksom vert i tankene mine lenge men ikke noe jeg har vert villig til å prioritere.

Nå har det jo vert både fine vær, lang-fri og 17 mai feiring. Vi har derfor vert minimalt hjemme eller inne i huset generelt. 

Huset blir jo stående både rotete og for ikke å snakke om oppvask. Jeg veit ikke med deg men er det noe jeg IKKE gidder så er det å bruke fint vær inne.

Selv om det i dag har vert mildt men regnet smått så har jeg faktisk ikke vert utenfor husets fire vegger mer enn en gang, når jeg var ute med papp. Helt sykt faktisk men tiden i dag har gått så sinnsykt fort syns jeg.

Jeg har fått rydda kjøkkenet, kasta det meste som var i matskapet fordi jeg liker ikke når det blir rotete og overfylt. Jeg har støvsugd begge gangene og tatt oppvasken sikkert to ganger. Selv om det fortsatt kanskje er en liten maskin igjen så blir jeg heller å ta den i morgen. Jeg har vaska badet og lagt i sammen ganske mye klær… kjedelig!

Og etter det fant jeg selvfølgelig ut at jeg skulle sette opp den nye sengen til snuppa mi alene. Vil man ha ting gjort så må man jammen meg gjør det selv også. Det verste jeg veit er å vente til andre har tid eller kan. Jeg liker jo å gjøre ting selv, noe jeg som regel blir nødt til siden alle mine påfunn alltid skjer spontant, lol.

Selv om jeg var drit lei en periode der og ganske sur/irritert så fikk jeg jo sengen på plass til slutt. Jeg måtte også en tur opp til nabon for å låne drill. 

Etter det tok jeg en skikkelig igjennom gang på rommet hennes hvor jeg ikke bare rydda skikkelig, men kasta også mye greier som hun ikke har brukt på en evighet.

Selv er jeg ingen fan av å samle eller ta vare på ting for lenge. Syns liksom det er mye lettere å kaste ting enn å bli gal av alt man setter til lagring. Men der er jeg også ganske ulik alle i familien og alle jeg kjenner, som liker å ta vare på det meste sånn i tilfelle..?!

Jeg er litt mer der at selv om man kanskje kan ta vare på noe så kaster jeg det likevel og tenker at jeg heller kan kjøpe nytt om det skulle dukke opp behov for det senere i livet. For som regel ender man med å lagre mye drit man ikke har sett på eller brukt de siste 10 åra!

Etter jeg var ferdig med rommet hennes begynte jeg å rydde oppe på lekerommet som heller ALDRI blir brukt lengre. Det å tømme lekerommet er noe jeg startet på for en tid tilbake, men ikke kommet noe videre med før i dag. Det var ganske deilig faktisk og nå er det nesten helt tømt. Trenger bare kjøpe inn noen esker til så jeg får pakket bort det aller siste.

Etter jeg har fått tømt lekerommet skal jeg begynne å male veggene så vi heller kan få en tv stue til barna og gjester som evnt kommer på besøk. I samme slengen skal jeg også male ferdig gjesterommet som jeg begynte på i fjor sommer. Men en ting kan jeg love deg: ingenting blir gjort så lenge det er finevær! 😂🤟🏾

 

 Vi snakkes 💕  

0 kommentarer

Siste innlegg