Corona virus- Nå må dere gi dere!

Hei alle med mennesker! Uten tv kanaler og ikke noe særlig mye aktivitet eller innom fb den siste tide  kjenner jeg selv at jeg er super lei akkurat FB sine nettsider. Der florerer det jammen meg ikke noe annet enn syting og klaging om det mye omtalte Corona viruset som preger heler verden. Er det ikke Corona folk oppdaterer sine profiler i hytt og gevær med så er det Jan Teigen. Eller hvor synd vi syns i oss selv pga nedgang på jobb osv… Nettopp pga viruset.

Men den siste timen? Ja nå er det jammen meg full krig over statuser om folk som hamstret inn mat i matvarebutikken. Det er kjefting, smelling og utskjellinger mot hverandre i utallige kommentarfeltet og mennesker ser ut til å miste hodet fullstendig!  Jeg tenker jo bare at dette såg vi vel alle komme folkens? Ærlig talt… Hamstringen mener jeg!

Hallo vi Nordmenn går jo helt amok i smør-hyllen i jule-tider bare fordi noen åpner munnen om “muligens” mangel på varer, omg! Tenk på alle de landene som ikke har mat på daglig basis?! De overlever jo i generasjoner de, uten noe mas og tjas.

Her i landet er vi faen meg helt sinnsykt selvopptatte og ikke minst bortskjemte på vår egen komfort og velvære. Vi mennesker er noen egoistiske jævler, det er ingen tvil om. Bare at nå kommer det mye tydeligere frem i kriser som dette. Hold roen folkens! 

Det er land i verden over som har det mye verre enn oss og jeg mener selv at vi ikke burde ta sorgen på forskudd. Dette kommer til å gå fint, det kommer til å gå bra. Bare se på hun 101 år gamle dama i kina som blei frisk meld etter kun 6 dager. Vi overlever kun viss vi mennesker klare å beholde roe samt opp på det hele være et bra med menneske! 

Vask hendene dine så mye du bare orker helt til du blir tørr og rug på overflaten. Hils gjerne på hverandre med å nikke pent med øyekontakt eller gjør som kineserene med å samle hendene i en “bønn” og bøy deg litt fremover. Hold deg hjemme og isoler deg fra omverdenen om du føler det hjelper på både angst og psyke… Who the fuck knows, sant?  

Men alle desse “forhands  reglene”  hjelper faen meg ikke en dritt når du står i timelange kø med over 100 mennesker i samme lokale hvor du dog også tar på samme produkter som 100 andre. Her snakker vi om dårlig fremtidig økonomi men 10 laken for mat på hermetikk har man råd til når man egentlig ikke trenger det… Da snakker vi om tåkesyn dere!

Jeg har mange tanker, meninger og fakta om dette viruset men tenker det får jeg heller ta en annen gang. For selv kjenner jeg at jeg nesten holder på å “lose my shit” over å ikke høre om annet enn CORONA viruset!! Er ikke mennesker fysisk syke så blir dere i allefall det mentalt med å kun ha corona på hjernen 24/7!

Fokuser på det fine og positive i livet ditt som familien din, venner og at du selv og dine er friske. I stede for å skremme seg selv, andre og barna!

Man kommer langt med en positiv og optimistisk holdning. Vær et solskinn isetde for et uvær for nå stormer det som verst.

Stay strong ppl og ikke minst: Ha selv beherskelse og disiplin!

Just saying! 💯

Takk for praten 🙋🏼‍♀️

0 kommentarer

Siste innlegg