Vår 17 mai feiring

Herlighet dere! Hvor skal jeg egentlig begynne når det kommer til Norges store dag og feiring?? Jeg har i dag reflektert mye over 17 mai feiringen i går, og kommet frem til at 17 mai har absolutt blitt den ledende favoritt-høytid hos meg💕

Her hjemme startet vi dagen ganske rolig. Litt lite søvn i fra kvelden før siden jeg prioriterte en hyggelig natt sammen med venner og kjente. I 06 tiden skvatt jeg skikkelig opp av sengen i frykt om at det var terror! Jeg husker jeg tok meg selv i å stå mitt på gang gulvet, gni meg hardt i øynene med en puls på sikkert 170, Før jeg var på tur ut døren i kun sko og undertøy??! Say whaat?! 😳 den varme solen skein meg i ansiktet i det jeg satt foten i dørkarmen. helt til det gikk opp for meg at det BARE var den "elendige" russen som freste rundt i de fancy bilene sine og drev tortur mot oss dødelige 🤣🤣🤣 Haha.. er det virkelig mulig? (Jeg og isadora bor veldig nærme veien skjønner dere). At jeg følte meg passe dum der jeg sto er det ingen tvil om. men at jeg også burde ha lære at jeg ikke trenger å freake helt ut av hver en eneste høy lyd i søvne skjønner jeg heller ikke. dette skjer nemlig oftere enn dere tror, det skal sant å si Haha. Men ikke kødd med en sovende Dolla 🙈 Hadde jeg hatt skjold i skapet kan jeg garantere at jeg hadde tatt frem det også. 💁

I 08 tiden var det på tide å gjøre seg selv klar i god tid så vi slapp all den stressen på morgenkvisten som vi alltid ender opp med å ha. I år var det faktisk ganske fint å ikke stresse, i tillegg hadde vi en del tid til overs hvor jeg både fikk varmet opp stemmen og kost meg i sofakroken med verdens beste Isadora

Kl 11:00 dro vi videre på oppstilling i toget. 17 mai i år var ganske varm så isadora var litt små "grinete" igjennom hele toget, haha! Men det er lov det, jeg som ikke hadde bunad engang svettet selv også! Men så lenge det ikke snødde eller regnet så kan vi ikke klage 💁👌💯

I toget stoppet vi opp hos de gamle og sang ett par sanger. Langs "løypa" sto det mange flotte mennesker og vinket lystig til 17 mai toget. Andre hadde også pyntet bilene sine 💕

Ikke bare startet denne dagen helt amazing, men den avsluttet også på samme måte😁 for meg var 17 mai virkelig med på å sparke sommeren frem. Alle de vakre menneskene i pent tøy, barn som spiser is og leker rundt. Fin underholdning og programm. Herlighet.. jeg fikk en skikkelig sommer "boost" av hele happeningen og alt var bare perfekt!

I sentrum satt vi for det meste med scenen, siden jeg og 2 andre skulle være forsangere på 3 av allsangene. Dette gikk i grunn ganske dårlig for min del, for jeg var 100 gangere mer nervøs enn forventet. Det var skikkelig pin og tortur om jeg får si det mildt selv. Helt pyton… jeg haaaatet det. Men jo flere ganger vi måtte gå opp på den scenen jo bedre ble det jo. Sang nr 3 blei uten TVIL mye bedre enn sang nr 1 og 2. Sang nr 1 var jo bare helt katastrofe for min del, selvmord!! Hahahaah 🤣🤣🤣 jeg ville bare grave meg langt ned altså, lol.

Helt forferdelig når du veit du kan så veldig mye bedre også får du ikke vist det….🙈 men men.. livet dere.. det går vel videre denne gang også forhåpentligvis 😛

Når programmet i sentrum var ferdig og vi hadde spist masse is å lekt med de andre barna dro vi hjem til bestemor og bestefar for å grille, spise tapas og kose oss utover kvelden 😍

Her såg vi både Storbråten og fikk øynene opp for kikkerten 🙊

Noe av det første jeg gjorde når jeg kom hjem var å skifte til noe som var waay more komfortabelt, løst og ledig 💕 noen andre som gjorde det samme? 🙊

For en vidunderlig dag!!! Tusen takk vakre Norge og alle andre som tok turen for å feire den sammen med oss!!! 💕💕🇳💯👑

1 kommentar

Siste innlegg