Har du ingen fremtidige planer…? Da syns jeg jævlig synd på deg !

Tenk at i dag er første skoledag for enkelet! Det er jo egentlig ganske sykt for min del å tenke på. Er jo mange år siden jeg sist studerte selv og ikke har jeg tenkt til å gjøre det i nærmeste fremtid heller 😛 Skole og stude er flott det altså, missforstå meg rett. Men det er virkelig ikke for alle! Jeg har min utdanning (selv om det er andre som ikke tror det), og jeg er kjempe fornøyd med den (Y). Jeg har jo lenge villet tatt skuespiller kurs/studier men dum som jeg slev er så utsetter jeg det hvert eneste år. Men  nyways.. Det er flere ganger jeg har sattt med åpen munn og gjispet over å høre at venner og beskjente studerer seg halvt i hjel, år etter år. Jeg mener.. Hvor mange år skal du studere da? De blir liksom aldri ferdig utdannet heller. De surrer mye rundt og “lker rundt i søpplebøtta”. Har ikke peiling på livet og tar en drøss med “unødvendige” fag som de innerst inne vet de ikke har en døyt bruk for engang.. Og for hva da? For at man skal gå skole til man blir 40+ og når man er ferdig utdannet er det ikke mange år før man må ut i pensjon igjen? Like bitch.. WTF??!!

Så alt for mange av dere tar utdanning som man egentlig ikke har bruk for. Nå om dagen får man jobb uten utdanning også, utrolig nok! Det som er sykt og tenke på også er at om man har for mye utdanning og er “overkvalifisert” så er det også vanskligere å bli ansatt. Og som oftest får man dårligere lønn enn hva man har krav på nettopp fordi personer/ bedrifter ikke har “råd” til å betale det den ansatte fortjener (Y)

Hva med alle de menneskene som er i slutten av 20 årene. De som svimser rundt i fadder uken, skryter om hvor kult det er. Når de fortellerom hvilke fester de har deltatt på og ikke. Når de på peker i annen hver setning hvor dårlig rå de har pga de nettopp er studenter, nei jeg mener STUDENTER… Når de snakker om det kule bofelleskapet de har med en haug av andre mindreårige, hvor de ikke har noen bekymringer og verken en eneste snøring på hva som er viktig her i livet og ikke. De som har helt paranoya for å vokse opp og som klamrer seg fast i fadderuken som om den uken skulle ha vært deres siste.  De er fortsatt så stuckht i fjortsiss tiden. De tror de er konger når de herjer rundt men for oss oppegåendes mennesker rundt synst de bare ser jævlig dumme ut! Hva da.. Er dette en en form for midttslivskrise?? At man ikke skal vokse opp å henge seg på “fjortisser”??  For meg er dette ubegripelig og ganske tragisk. Bortkastet tid, penger og ikke minst resurser. Har du en fremtidig plan med studier… Than good 4 u. If you dont? Well.. Da syns jeg jævlig synd på deg !

Til dere som har skole, dere er flinke i alle fall dere som tar det seriøst. Men til dere som ikke klarer å konce eller bare fjaser igjennom skolenåret år etter år…. SKJERP DERE! Ta tak i livet før det blir for sent for svarte helvette, bli voksen ! ! ! ! !

2 kommentarer
    1. Nei. Det er ikke lett å få arbeid om man ikke har studert eller utdanning. isåfall ikke om du vil ha noe bedre enn kassemedarbeider, blogger eller skattesnylter.
      Hvilke utdanning har du siden du skriver så mye som ikke stemmer? Arbeidsgivere ønsker utdannede folk med kunnskap innabords.

    2. latterlig: Wow så nedlatende du er da (Y). Anyways. jeg sa aldri at det var enkelt å få seg arbeid uten utdanning. Det jeg sier er at man ikke alltid MÅ ha utdanning. Jeg kjenner mange som har høyere stilling en hva de har som utdanning og i tilegg om man kjenner de “rette folka” kan man få lettere jobb også (Y) Jeg sier ikke at man IKKE trenger utdanning men i de fleste tilfellene jobber man med noe man ikke har tatt utdanning i. (selv om man har utdanning, bare i noe annet)

      I tilegg kommer det også ann på hvor man bor. Bor man på bondelandet og er overkvalifisert sår man jo selfølgelig ikke den lønnen som man ellers hadde fått om man bodde i en stor by osv. Det sier jo bare seg selv. Skjønner ikke at du går sånn av skaftet på dette. Du veit visst lite selv og i tilegg traff jeg tydligvis spikeren på hodet (Y)

      Lykke til videre 😛 (Y)

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg