Kylie Cosmetics driver virksomhet innen “slavearbeid”

Fabrikken som produserer makeup linjen til Kylie Jenner, Kylie Cosmetics er skikkelig i ilden om dagen. Ansatte på Soatz Laboratorium i Oxnard, Calefornia hevder aett skadelig ARBEIDSMILJØ. En ansatt har tidligere i uken skrevet på nett at sminken faktisk gjorde henne syk.

“Tidlig morgen skifter og lange timer… Vi fikk levert laboratoriefrakker, hårnett og vernebriller uten noen frodeler… Jeg elsker at jeg kunne se hvordan sminke ble gjort fra start til ferdig men uten om det er det ingenting å hente. De utgjørede partiklene/produjtene fikk meg til å hoste og jeg be syk. “

En annen hevder at arbeidsmiljøet er urent og minstelønn er omtrent alt man får. Det er to påstander om “Sweeat-shop”: like vilkår med lange timer, lite fri og for mange mennesker, ikke nok plass.

En erpresentant fra Spatz Laboratories har fortalt at: “Spatz har over 60 års erfaring i produksjon og har alltid hatt det høyeste nivået av standard i helhold til USA’s arbeidslover. Men ikke alle kommentarer om Spatz er dårlige. En skriver at: ” Det er ett respektfullt miljø der de fleste ansatte var glade for å være der.

– De siste dagene har dte florert en rekke rykter om at King-Kylie spiller inn en ny musikk video. Den 31. Mars ble en video sluppet, dette var ingen musikkvideo men reklame video. Denne vidioen har intensjoner om å vise Kyli’s lipkit bedre, få frem budskap og la oss ikke glemme: MARKEDSFØRINGEN!!!! Dette ar en ide som Kylie kom opp med selv . Jeg for min del skjønnte ikke helt greia med vidioen og synst den var litt i lengste laget til å være en reklame. Det er MIN mening, hva synst du ? 🙂 Og tror du at King-Kylie driver med “slavearbeid” ? Burde vi boycotte henne på lik linje som H&M, Sweat-shop, Moods of norway og andre industrier som driver virksomhet på samme måte med lav lønn og lange dager??



 

2 kommentarer
    1. Liker at denne lille bloggen skal prøve å stoppe salg og produksjon av lipkitet hennes. Lykke til sier jeg bare 😉 Tror du må prøve litt hardere enn å skrive et så meningsløst innlegg som dette, fordi dette hjalp ikke særlig

    2. Hei nok engang Anonym! 🙂 Hvor i bloggen har jeg nevnt at målet mitt er å “stoppe” salg av lipkittet hennes? Det jeg prøver å formidle er at dette er på lik linje som både sweat-shop, H&M, moods of Norway osv som andre prøver å boycotte. Jeg har aldir skrevet eller nevnt at det er det som er mitt mål. Da hadde jeg nok gått mye hardere ut og i tilegg virkelig tatt opp “kampen” (om der virkelig var en kamp, noe det ikke er ). Lille venn. Tror du må lese inleggene ordentlig før du overhode utaler deg om hva som er meningen bak 🙂 I tilegg spillte jeg spørsmål til leserne om hva de synst om saken osv 🙂 (Y) Lykke til videre kan du ta med deg videre ett annet sted! (:

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg