En suksess!!

Sikkert ikke så mange utenom bondelandet som veit at jeg er med i SSF ( Stranda sentrumsforening). Vi er en forening som er med på å skape liv og trivsel her vi bor på Stranda. Vi er veldig fokusert på at Stranda skal vær en trygg, morsom og fin plass å vokse opp på/bo i. Vi er delt opp i forskjellige komiteer som det da heter. En til familiebading og gym. En annen til Fløten park hvor vi jobber med å “renovere” og oppgradere en nedslitt familiepark for store og små. Og en arrangement/ event komitee. Jeg er nestleder i SSF men er  også satt i eventkomiteen i lag med 4 andre, men fremover blir vi 6 🙂 En veldig hyeggelig gjeng med mange forskjellige personligheter 🙂 Vi er veldig effektive og motiverte og veit hva vi vil 🙂 Noe som må til for at ting skal skje! (alle i SSF er motiverte, engasjerte og trivlige folk, men nå skal jeg snakke om den komiteen som jeg og de 6 andre har ansvar for). I 3 uker før helgen som nå var hadde vi i eventkomiteen planlagt karnevaltog for barna på Stranda. Dette er en tradisjon som vi har hatt så lenge jeg kan huske. I år var det snakk om at det ikke var planlagt noe karnevalstog så dette følte vi da var prioritet nr1!! Vi hengte opp flyers på offentlige steder, snakket med avisen og promoterte mye på fb. På eventet vi hadde på FB var det stor respons men vi visste jo aldri hva vi kunne forvente oss for som oftest er det mange som trykker  delta som ikkje komme og omvendt.


I fjor var vi knappe 8 unger som gikk i toget og til sammen med voksne kanksje 16. Det er mange år siden det har vært tilbud om ansiktsmaling og detet slo viiiirkelig ann i år !!! Folk stormet til fra vi rakk å  åpnet dørene. Det var bare så sinnykt gøy å se at så mange mennesker tok seg tid til å komme. at all planleggingen var vært tiden og at så mange var så fornøyde med det vi gjore. Vi var 7 jenter som sminket barna på 2 time. Egetlig var det bare 1 time men jeg fikk “kranglet” skikkelig til meg  2  timer istede og det MÅTTE vi ha, det er vi nå enig i. Vi kunne også  vært 5 jenter ekstra de hadde ikke skadet siden det var mye kø. Jeg malet så svetten nesten rannt! 😛 Dagen før (på fredag) Hadde vi i komiteen møttest for å ordne godteriposer, medaljer, diplomer og frukt som bedrifter hadde tatt del i å sponse oss. Vi hadde 130 godteriposer klare og det kom HELE 129 unger!!! HALLO!!! Vi var faktisk bare 1 godtepose over enn tallet som faktisk kom. I tilegg mente vi dagen før at vi hadde RIIIKELIG av godteriposer!! xD Det slo skikkelig ann altså å det var bare såååååååå hyggelig!! Jeg er så glad inni meg at jeg var med på å gjøre folk glade, at jeg var med på å birda noe til felleskapet og at det var sååå stor respons på evenet!! 😀

 


I tilegg hadde vi fått med oss Tare fra sparebanken Møre, prinsesse Anna og snømannen Olaf fra Filmen frost. Vi hadde kaninen sprett, giraffen Raffi, sjelettet Skrotet og Hellokitty og mange mange fler. Det var så gøy å se at så mange hadde kledd seg ut både store som små. At voksne kunne kose sge ilag mes barna og vise at vi alle kan ha det gøy med både ansiktsmaling og kostymer..!!! 😀 Vi hadde det sååå hektisk, før vi rakk å låse skolen hadde karnevaltoget allerede startet så jeg måtte løøøpe for å nå igjen toget. Fra bakerst til fremst med bomblaster på spreng.. Tullingene hadde jo startet før vi i komiteen hadde fått pelle rompa våres ut døra !! xD Og DEN stemningen når jeg kom med bomblastern da!! Alle bare jumblet og det var skikkelig stemmningen selv om det snødde!! DAAMN!! 😀 😀 Alle var så glade og fornøyde, jeg blir helt rørt her jeg sitter.. dette var bare sååååå gøy!!!!! 😀 <3 

I sentrum sto Dronning Elsa og ventet med sang, godteri, diplomer og medaljeer til barna som hadde gått i toget!! 🙂 Vi har fått så mye bra respons og det er en fryyd for øret. Det er godt å lunne gi seg en klapp på skuldren, puste lette ut, og ta seg en pause før vi må til på neste event igejn!!! :D:D En STOR takk til sponsorer og frivillige som var med på å bidra så dette kunne bli en suksess!! <3 BTW: Jobber fortsatt med å prøve få bildene på midtten av innleggene!!

0 kommentarer

Siste innlegg