Helgens møte med en rekke fordommer!

Hello Superstars! I helgen befant jeg meg ingen andre steder enn i Ålesund. Spontant på fredag tekstet jeg litt frem og tilbake med en venninne for å høre om hun ville finne på noe, siden jeg da også sånn plutselig var barnefri. 

Når vi kom frem til henne gikk vi en tur på torget for en liten matbit i sola, før vi ruslet videre opp til leiligheten hennes. Venninna mi bor midt i sentrum i 4 etasje og har skikkelig fin havutsikt utover fjorden.

Hjemme hos henne ordnet vi oss litt, drakk, pratet og hørte på musikk i solsteiken før vi dro videre til en venninne av henne.

På vorser var det egentlig helt ok hvor “klientellet” var 30 år pluss. Hvor man da snakker om hus, bil, mann, katt, svogers, jobb, utdanning, barn…. Kjedelig! 😴 Men det gikk fint.

Hva kan man si? En flokk av fordomsfulle mødre som er sånn typisk “voksne-voksne” og som dømmer en flott blondine bare av utseendet fordi de mener at vi som både er  mødre og ca 30 skal ha en viss kjedelig “look” eller “personlighet”.

Når jeg ser ut som fortsatt 20 og de 30+… Altså, jeg er vandt med å ikke bli så veldig godt tatt i mot da ja. Fordommene er ute og man tror du er en blond barbie dukke med null interessant eller fornuftig å si, hvor de føler deg litt “truet” fordi du ikke er typisk “standard” i deres øyne.

Hvor mange ganger har jeg ikke fått høre ” jeg trodde du var annerledes. Bitchy, dum og at vi ikke hadde noe  tilfelles”…. Halloo..  Story of my life når jeg møter “voksne” damer eller andre usikre jenter. Men det er alltid da det er ekstra gøy å motbevise folk til det positive.

Og når alle hadde begynt å kjenne alkoholen litt, fikk snakka om de dårlig “vibes” de “sendte mot meg”. Og jeg måtte “forsvare”, forklare og “bevise” meg selv som person….. Ja da blei ting plutselig ikke så stivt og punktlig  likevel gitt!

 (Orker serr ikke å gå mer inn på det.. blir litt irr bare tanken på situasjonen egentlig. Og menneskene viste seg å være hyggelige også.)

 

Hva kan jeg si? Jeg tørr å være meg selv og  personligheten min er ikke bare inni meg. Men jeg tørr å bærer den på utsiden også! 💯.

 

Videre mot kl 23 eller 22 (husker ikke) dro vi på byen hvor det blei en del shot og flørting. Mer husker jeg ikke ass… Sjokk! 😆

0 kommentarer

Siste innlegg