På reisefot- jeg passer ikke inn på 71 grader Nord!

Hei og hopp alle morgenfugler!! Eller nå er vi jo egentlig over på ettermiddag men dagene våre går ganske i ett her så vi er relativt tidlig oppe for p komme oss fra A til B.

I går startet jeg dagen nok engang i 08 tiden. Ja nå har jeg igrunn ferie men selv i ferien er jeg som regel oppe i den tiden, om ikke også tidligere. Isadora sov i mens jeg pakket siste rest. Kl 09:30 måtte jeg inn for å vekke vesla og kl 10:00 hadde vi avreise men ble forsinket med ca 45 min… Nå tenker dere vel: "ja er ikke dere/ du alltid sent ute da" men denne gangen var det faktisk ikke våres skyld, haha.

I bilen tok vi og også en litt sein frokost med stekt egg og bacon.

Første stopp for turen var i Stryn på en outlett butikk for å handle inn div ting til høst/vinteren. Haha hør på oss da.. tenker allerede så langt frem i tid?? Det er ganske sykt men vi kan jo ikke akkuratt skryte i overkant av denne sommeren da. På denne butikken har de alltid syke tilbudet hvor du får kvalitetsvarer til en latterlig lav pris. Her fikk Isadora seg to fine delte dresser som hun kan ha langt frem i tid på barnehagen og ellers. For uten om det så hadde vi vi ganske fint og varmt vær i går faktisk. Men da satt vi jo så klart 8 timer i bil å svetta Hahahahaahah!! Jaja livet da dere.

Litt forbi Stryn stoppet vi også på tur over fjellet for å nyte utsikten, samtdet det fine været med en liten matbit. Her gikk det sauser fritt og det var ganske kjølig egentlig. Jeg er vel ikke alkuratt en av de som elsker friluftslivet så jeg satt der bare å tenkte på hvordan i alle dager andre mennesker kan sitte ute i dårlig eller kjølig vær å si til hverandre: "ja nå koser vi oss dere". for koselig er det i allefall ikke!!! ikke nokk med det men jeg satt også å tenkte på hvor jævlig dårlig jeg egentlig passer inn på 71 grader nord! Hahahaahahhahaahaahhaahhahaha… nå troendes at jeg dør snart!! Då morsomt!!

I bilen hadde vi med forskjellige aktiviteter så tiden gikk relativt ganske fint. Isadora har vert så sykt snill og flink, jeg er helt imponert. Vi har jo tidligere reist til syden som er noe mer lengre, men vi har aldri hatt oss en så lang tur med bil før så jeg var ganske i tvil på hvordan det ville gå siden jeg selv hater lange kjøre turer. Blir egentlig ganske grinete men i går gikk det ganske fint. Fikk sove litt og sånne ting så

Etter mange timers kjøretur var vi endelig på siste fergen fra Bergen til Stavanger. Her kjørte videre til Stord hvor vi hadde leid ett vakkert fint hus for natten.

2 kommentarer

Siste innlegg