Er dette en forandring for meg… Skal jeg bli vegetarianer?

God morgen lesere 🙂 Håper alle har hatt en supre fin natt. Nå skal jeg sta å levert Isadora i bhg og der etter på trening, noe som føles helt fantastisk ut selv hvor trøtt og kaldt det er ute atm! 🙂 I 2 dager nå har hodet mitt streifet med en del tanker om og om igjen. Selfølgelig har jeg en del tanker som skiller seg mer ut enn andre.  Men denne tanken har jeg hatt nå i 2-3 dager i strekk, i tilegg kom den inn i mellom før jul også osv. Etter middagen jeg spiste i går ble jeg bare mer sikker på hva jeg evnt ønsker videre… Nå skal jeg ikke si 100% sikkert at dette er noe jeg kommer til å gjøre men jeg føler bare mer og mer for at det kanskje er det rette for meg akkuratt nå? Den siste tiden har jeg blitt veldig kvalm av mat og hatet meg selv for å spise de få gangene jeg gjør, noe som også sikkert har mye med at jeg ikke har matlys og spiser sjeldent..  MEEEN nå den siste tiden har jeg ikke akkuratt spist så mye kjøtt men i går når jeg bare tilfeldigvis sto å laga vegitarkjøttkaker så fallt bare alle brikkene på plass synst jeg. Ikke veit jeg hva som fikk meg til å lage det og ikke veit jeg hvorfår, jeg har jo både kjøtt i fryser og kjøleskap så det har ikke noe med det å gjøre. Men jeg syns det faktisk var veldig godt og har ingenting imot av å spise det. Tanken på å ikke spise kjøtt nå gjør meg fakstik ingenting og lenge en stund nå har jeg hatt delvis dårlig sanvittighet for å spise kjøtt osv…. Er dette en forandring for meg? En ny start? Skal jeg bli vegitarianer? Eller hva skjer?? For meg har jeg kommet til det stadiet hvor jeg ikke har noen mening om å spise kjøtt eller ikke.

Men hva inneberer det å forandre så drastisk på kostholdet? Ikke har jeg så mye kunnskap om det men det kan man jo alltid lære. Som person er jeg en veldig dyre kjemper og føler at dette ligger veldig nært hjertet. Det skader jo ikke å prøve, ikke taper jeg noe på dte helelr så vi får se. Jeg tror nok jeg har bestemmt meg 🙂 Om jeg ikke blir 100% så ønsker jeg i allefall å kutte ned på kjøttet <3

 

4 kommentarer
    1. Jeg var selv vegetarianer i ca 3 måneder, og jeg merket faktisk på kroppen at jeg var mye ”snillere” med den. Med mye tungt kjøtt, eller kjøtt generelt, blir det mye vanskeligere for kroppen og fordøye. Så det er ingen dum idee 🙂

    2. Ja, det gjorde jeg! Jeg er veldig glad i dyr og tenkte at det var en god grunn, men jeg ville også se hvordan det virket inn på kroppen. Jeg klarte ikke det til slutt, rett og slett fordi jeg elsker kylling (som også er en ‘lettere’ type kjøtt, enn for eksempel biff eller kotelett). Jeg spiste myyyye grønnsaker. Alt i form av smoothier, juicer og måltider. Så spiste jeg også kald pasta en del (som er sunnere når de er kalde, søk det gjerne opp) + det jeg liker av grønnsaker med egg, fetaost og slikt. Så kunne jeg kjøpe slike tilsettinger, som fin kan tilsettes i salat. Du har kanskje sett slike frø, som også kan brukes til baking? 🙂 Så drakk jeg en del juice og melk, for å få mer energi. Jeg spiste også en del bønner også fordi det er mye proteiner i og det gir veldig energi. Hvis du ikke liker bønner, kan du for eksempel lage en puree av denne. Og så tilsette en del krydder og slikt, for at den ikke skal smake dominerende 🙂 Ble en lang kommentar, hehe!

    3. Omg.. Ja jeg skjønner Victoria Larsen tusen takk for mye info!! tror jeg skal prøve en stund ås e hvor jeg ender. Jeg er jo akkuratt sånn som deg og er alt for glad i kylling da så vi får se om jeg klarer meg uten den fristelsen 😛 hehe Bønen rog sånne rikke noe problem, ikke grønnskaer heller <3 Tusen atkk for utdypt svar! Kankje jeg sør deg om råd senere :*

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg