“Kroppspress i den moderne verden”

Hei superstars! 🙂 Hva skjer.. Er alle i rute etter all ferien og høytiden?  I går overnatta vi med mamma og pappa noe jeg angret veldig på når jeg endelig hadde lagt meg i sengen for kvelden. Hjemme hos oss er kjøleskapet fyllt opp med de tingene som Isadora liker. Hva jeg spiser og når jeg spiser er jeg egentlig ganske likegyldig til atm. Har heller ikke noe spess matlyst om dagen så man kan si at hjemme hos oss så finnes det minimalt med ting jeg kan eller ønsker å spise. Du tenker sikkert: “men du kan jo gå på butikken å handle”, ja jeg kan det men føler ikke for det. Blir kvalm av tanken på mat om dagen faktisk, det får meg til å hate meg selv og føle meg feit å ekkel. Men grunnen til jeg angrer er fordi hjemme hos mamma og pappa har de alltid noe godt! Både kjøleskap,fryser, matskap og skoffer full i både mat og godis som man har lyst på. Noen julekaker, brenntemandler og fruktsalat med krem var noe av det jeg putta langt inn i munnen i går. potetegull, dipp med gullerot og agurk. Ja altså ALT FOR MYE av de tingene som er dårlig for å si det mildt! Hjemme hos dem er jeg konstant sulten og skjønner heller ikke hvorfår. Egentlig så burde jeg jo ikke ha så dårlig sanvittighet siden jeg generellt spiser lite men nå føler jeg meg feit og jævlig lol. Dobbelthaken hoppet på med engang jeg åpnet munnen og magen er 3 mnd på vei, haha fy så uheldig! Med andre ord.. Jeg hater meg selv av å spise og føler Ikke at det var nok med  2 timene på treningssenteret og ønsker at jeg var der dobblet. Vel… Herreguud.. De følelsene altså, jeg blir gaaal! Jeg blir desverre alltid ALT for opphelgt i treningen, vekten og utseendet når jeg først begynner å trene njeg tror jeg blir gaaal. Jeg er fullt klar over at det ikke er sunnt men det går rett til hjernen på meg. Skikkelig hysteri og jeg kjører alt eller ingenting. Helt sykelig opptatt på en negativ måte. Skulle ønske det ikke var sånn men  jeg veit  det er mange som sliter med akkuratt det samme, noe jeg kan forstå det veldig godt. Alle forventingene som andre stiller til oss og ikke minst de forventningene vi har til oss selv. All kroppspress i den moderne verdnen kan vere vanskelig å takle. Hvordna er det mulig å ikke gå rundt å hate seg selv når den “perfektek roppen” er så tilstede i hverdagen vår…? Uansett hvilken app du åpner eller uansett hvor på nettet du går (stortsett). Hvem du er med eller bare magasinene i butikkhyllene så blir vi påminnet om hvordan “perfekt” ser ut.

Jaja.. Nok om det… Nå er jeg akkuratt ferdig på trening og kom akkuratt inn hjemme med Isadora. Nå skal vi lage middag før jeg i kveld skal videre på ett møte. Vi blogges :*

 

0 kommentarer

Siste innlegg