1 april- graviditet ingen spøk

Det var vel først i natt jeg kikket på telefonen og innså at vi allerede er over på april folkens. I dag er det altså 1 april og jeg har lagt merke til en del april spøker som går igjen på fb, da spesielt at mange er gravide og venter barn… Sjokk, not!

For å være ærlig er denne aprilspøk ikke bare gammel men den er også ganske ufølsom viss man tenker seg om. Det er faktisk 1 av 10 par som sliter med å få barn eller ikke kan få barn i det heiletatt. Gudene må vite hvor forferdelig 1 april er oven for de menneskene hvor fe får graviditet spøker slengt i trynet dagen lang i hytt og gevær.. 

Det er jo bare helt sinnsykt og  ja.. Jeg har vert der selv så hvem faen er jeg til å dømme, ikke sant? Men man vokser og man lærer, tro det eller ei. Graviditet er ingen spøk men faktisk et menneske liv og en stor glede. Et barn er noe man blir bundet til å ha livet ute, det er en big deal liksom. Til dere som ikke er oppegående nok til å skjønner sånt.En ting er å legge ut dette i en ung alder hvor man kanskje har et ønske om å sjokkere andre mennesker og ikke tenker så veldig mye på de rundt seg. Hvor man syns sånne ting er “gøy”, kødd og ufarlig.

Men det å se mennesker i voksen alder eller i slutten av 20 årene legge ut sånne type aprilsnarrer er bare forferdelig og ikke minst forkastelig.  

Jaha? herregud nå lo jeg jammen  godt her fordi jeg såg på fb at du er gravid…. virkelig? So fucking stupid for å si det mildt, ikke litt morsomt engang.

Vi har vel alle noen vi kjenner eller veit om som sliter med graviditet . At dette temaet da blir tatt opp som en kjempe morom spøk  på sosialemedier er rett og slett pinlig. Og jeg kjenner jeg blir jævlig irr bare tanken. 

Takk for meg! 

0 kommentarer

Siste innlegg